Revisiorns Hundai / My Accountants Hundai


 En dag får jag ett samtal från vår spanska revisor angående hans frus bil. Anledningen att han ringde mig var att han visste ingen annan som utöver sin verksamhet löste olika problem.

En snabb sväng på hojen dagen efter till Marbella och Bosses hus stod vi på lokalgatan och kollade in fruns lyxigare modell av en Hundai. Den var vit, svenskplåtad och hade alla hörnor samt frontens mitt intryckta. Jag skrattade och undrade vad som hänt.

- Hon har lite svårt med trånga ytor, sa Bosse och skrattade. 

Vi diskuterade hans problem vilket var att bilen måste bort från gatan, han kunde inte köra svenska bilar samt att den var för ny att skrota. Så vi förde över den i min ägo och jag hämtade den någon dag senare.

Väl hemma tog jag en närmare koll på den intryckta fronten och åkte upp ovanför byn till industriområdet. Körde fronten mot en lyktstolpe och gick ur. Med hjälp av ett rep och några plankbitar knöt jag ihop bilen med stolpen, startade bilen och lade i backen.

En kvart senare lirade fronten med huvkanten och kylare och fläkt fungerade fint. Lite senate fixade jag även till hörnen i plast så allt såg ok ut. Den använde jag sen i dagligt bruk lokalt.

En tid senare skulle vi tömma barnens hus uppe i sverige. Chevavanen hade vaj på treans växel och var parkerad så Kalle och jag tankade Hundaien och drog norr ut mot Sverige.

Efter rensning av Kalles och Zanas prylar var bilen packad till max förutom i våra säten. Hunden Terry Jack Russel var liten och kunde klämma sig in mellan oss.

Dagen efter gav vi plattan söderut via broarna och Danmark och tog oss till Frankfurt innan vi sov några timmar  i våra säten på ett truckstop. Allt ok så långt och fredagskväll.

Morgonen efter öste regnet ner. Vi tog lite frukost och hudvård innan vi kröp in i bilen igen. 

9:30 var vi åter på autobahn med allt bilen hade.  

10:00 exploderade höger bak och vi fick stanna vid vägkantens räcke. Fortfarande forsande regn och passersnde bilar i 200 blås. 

Vi tog oss ur och lämpade ut grejor på gatan. Reservhjulet var givetvis paj, hade aldrig kollat. In med grejorna och Kalle hoppade över skyddsräcket och tog sig till närmaste sos telefon.

En timme senare satt vi i en bärgare som släppte av ossu tanför en däckfirma lite söderut.

Klockan var drygt 12 på lördagen och allt var stängt. 

Det var ett heldött industriområde och vi kunde inte lämna bilen full med prylar. Regnet öste ner, vi att i våra stolar och garvade åt det hela. Som tur var hade frugan fixat mackor och dricka så vi klarade hungern. 

Timmarna går sakta, men lördagen blev söndag och 10:00 på måndagen fick vi två begagnade däck monterade då han inte hade dimentionen på lager. 20 euro var som hittat.

11:00 drog vi vidare hemåt Fuengirola utan problem. 

Så aldrig mer helgresor.

Sen då? 

jo bilen hade jag ett bra tag tills datorn en dag lade av, då hamnde hon på skroten.


English

One day I get a call from our Spanish accountant about his wife's car. The reason he called me was that he knew no one else who, in addition to his business, solved various problems.

A quick turn on the motorcycle the next day to Marbella and Bosse's house we later stood on the lokal street and checked out the wife's more luxurious model of an Hundai. It was white, Swedish -plated and had all four corners and the middle of the front damaged. I laughed and wondered what had happened.

"She has a little trouble with tight areas," Bosse said, and laughed.

We discussed his problem which was that the car had to go away from the street, he could not legally drive a Swedish car and that it was too new to scrap. So we brought it over in my possession and I picked it up a day later.

Once at home, I took a closer look at the pressed front and went up above the village to the industrial area. Drove the front towards a lamp post and walked out. With the help of a rope and some planks I tied the car together with the post, started the car and put in the reverse. A quarter later, the front lined up with the hood edge so cooler and fan worked fine. A little later I also fixed the plastic corners  so everything looked ok. I used it daily in my work.

Some time later we would empty the children's house up in Sweden. The Chevy van had a burned third gear and was parked  up at my daughters place so Kalle and I just filled up the Hundai and pulled north towards Sweden.

After loading Kalles and Zana's gadgets, the car was packed to the max except in our front seats. The dog Terry Jack Russel was small and could squeeze in between us.The next day we head back south via the bridges in Denmark and took us to Frankfurt before we slept for a few hours in our seats on a truck stop. Everything ok so far and a great Fridays work. .

The morning after the rain poured down. We took breakfast and some skin care at the gas station before we crawled into the car again. At 9:30 we were back in full throttle on the Autobahn again.

10:00  exploded our right back tyre in hi speed. After a few hundred slippery meters we could stop at next to the railings of the road. Still rushing rain and passed cars in 200 mph one meter from us. The tyre was completely blow in parts.

We got out and put all stuff in the trunk on the street. The spare wheel was of course empty, had never checked it. Back with the stuff and Kalle jumped the guardrail and went to the nearest SOS phone.

An hour later we sat in a tower truck that let go of utside a tyre company a little bit south of Frankfurt. It was just over 12:00 on saturday and everything was closed. 

It was a completely dead industrial area and we could not leave the car full of gadgets. The rain was still pouring down, we in our chairs laughing at it all. Fortunately, my wife had fixed sandwiches and drinks so we managed the hunger.

The hours passed slowly, but saturday became sunday and 10:00 on monday morning we got two slightly used tires mounted as he did not have the dimension we needed in stock. 20 euros in total was a great deal..

11:00 we went back on the autobahn in full speed and back home to Fuengirola without any problems. 

No more weekend trips!!! or maybe chech the spare before leaving. 

 


And then?

Well I used the car a good while until the computer died one day,  nobody found the problem, not even the Hundai, so she ended up on the scrap yard.RIP.🤔


Comments