Lådan på / agency on scheelegatan.



Lokalen på scheelegatans krön straxt innan bron mot norra bantorget bestod bara av ett par rum och en hall. 
Teamet var Thomas Lycke R.I.P. frân Bäcksröms Repro, Hasse Hillerström och jag. Vi behövde en gemensam lokal dels för uppdragen samt att vi just avslutat andra uppdrag. 
Jag hade senaste året kört lösa timmar hos flera byràer. När  Blanking där jag ofta var placerad lade ner stockholmskontoret behövde jag en fast punkt med Canon 4färg copiatorer och frächa datorer.
Basen i vårt kundunderlag var Nordsröm & Thulin shipping med Estlandfärjan. Vi hade även andra rederier typ isbrytare på listan.

Estonia hade förlist året innan och all säkerhetsnivå var höjd till max. Vårt arbete var att digitalisera skeppets alla ritningar, från minsta sensor till skrovet i 4 plan. Dessutom utrymningsplaner unika för varje hytt och utrymme. Stort jobb som dá ritades i illustrator av primärt hasse och mig. Varje eldsläckare, pump och allt annat var placerade exact på ritningens varje plan. De printades sedan i 1,5 meters längd.

Thomas jobbade primärt med repro till tryck biten för Rolex, Scan förpackningar och många mindre kunder. 
Scans bilder på köttfärs mm fick jag retuschera duktigt. Fettklimpar och annat ser inte aptitligt ut i närbild.😮

English
The room on Scheelegatan's crown just before the bridge towards Norra Bantorget consisted of only a couple of rooms and a hall.
The team was Thomas Lycke R.I.P. From Bäcksröm's Repro, Hasse Hillerström and I. 
We needed a common agency partly for the assignments and that we have just completed other assignments.
Last year I had run loose hours at several advertising agencies. When Blanking, where I was often placed, closed down the Stockholm office, I needed a fixed point with Canon 4 -color copiators and freshening computers.
Our customer base was Nordsröm & Thulin Shipping with the Estonian ferry. We also had other shipping companies type icebreaker on the list.

Estonia had gone down the year before and all safety levels were increased to max. Our work was to digitize all the ship's drawings, from the smallest sensor to the hull on 4 levels. 
In addition, evacuation plans are unique to each cab and space. 

A huge job that was designed in illustrator by primary Hasse and me. Every fire extinguisher, pump and everything else were located exactly on the drawing's each plane. They were then printed at 1.5 meters length.

Thomas worked primarily with repro to print the bit for Rolex, Scan packaging and many smaller customers.
Scan's pictures of minced meat etc. I had to retouch well. Fat mugs and other things do not look appetizing in close -up.

Notfot; efter min flytt till Spanien tog broder Göran Esslé över projektet och uppgraderade allt till modernare autocad! 🌟

Comments