TVhylla och ljudanläggning. Användes dagligen i jobbet och på vanträffar.
Bodde då på hägerstensåsen, första huset vid kyrkan. Ägaren hade utsett mig till portvakt vilket gav mig tillgång till pannrummet på säkert 40m2. En stor del togs upp av den cylinderformade vattentanken i trä typ en båt.
Oljetanken omgärdades av en meterhög mur där jag lagt en skiva att mecka hojen på.
Vintern kom och snödrivorna växte. Jag hade jobbat i Vanmans nya lokal i andra änden av åsen och motorn gick som tur är igång men på bara ett fâtal burkar. Bilen hoppade hemåt och jag laddade allt som gick sista 100 m och svängde in i vallen mellan husen.
Hela bilen kom in och stod nu i en halvmeter djup snö. Det var -20 och jag började felsöka.
Motorn hade varit lite si och så och planen var en renovering på sommaren. Hittade inget mekaniskt men det var soppa i blocket.
Lade ner för dagen och gick in och funderade.
Beslutet var egentligen givet, skiten gick ju inte.
Dagen efter när ljuset slogs på gick jag ut med verktygslådan. Kallt som fan. Rev loss stolarna samt inre motorkåpan. Noterade att motorn inte gick att vicka ner utan att riva av insug och toppar. Steg 2 blev att gräva ett utrymme i snön under bilen och lossa kardan och lådan.
Nån timme senare kunde jag med rep släppa ner klumpen i snön, hissa upp bilen och dra ut motorn framför. Fick sedan skotta en gång bred som pirrans hjul ner bakom huset till källardörren. Lotta kom ut och höll i pirran medan jag välte upp motorn.
Vägde för lätt och kunde knappt få upp pirran i körläge. Sen körde vi ner den bakom huset med Lotta bromsande nedför backen. Snart var den inne i pannrummet. Äntligen kunde man tina upp.
Renoveringen är inte mycket att orda om men den revs i decimaler. Lycka uppstod då jag såg det var en Corvettrova 69-70?.
Cyllar, vev och kolvar var fina sâ de fick bara bada. Ny oljepump och lite vassare cam var allt innan motorn vändes.
Topparna var plana och ventilerna slipades in.
Nytt Edelbrook insug, 4 portare, fördelare, Hoocker Hedders och fetare avgassystem var nog allt.
Motorn sattes tillbaka i omvänd ordning. Lyfte den med stadig planka tvärs igenom bilen och rep runt motorn. En sida i taget och in med klossar under. När den var en bit upp tryckte jag in plankor under motorn och kunde sen spänna repen och börja om. Väl på plats monterades resten.
Hon sprang igång bara hon såg nyckeln, gick som ett troll och burnade lätt på tvåan. Testade aldrig toppfart då de breda däcken och inredning vibrerade vilt redan i 180.
English.
Origin Canada, completely decorated in red hooker -like long -haired fabric. Bed in the back and kitchen counter with slush and refrigerator.TV shelf and sound system. Was used daily at work and on van meetings.
Back then I lived on Hägerstensåsen, the first house at the church. The owner had appointed me as a gatekeeper which gave me access to the boiler room with around 40m2. A large part was taken up by the cylindrical water tank in wood, type a boat.
The oil tank was surrounded by a meter high wall where I put a board to work on.
Winter came and the snowdrifts grew. I had worked in Vanman's new store at the other end of my street and the engine suddenly acted strange. I was lucky enough to start it, but on just a few cans.
The car jumped home and I gave everything it had last 100 m and swung into the snow wall between the houses.
The whole car made it in and stood in a half meter deep snow. It was -20 and I started troubleshooting.
The engine had been a bit strange so the plan was a renovation in the summer. Found nothing mechanical but it was gasoline in the block.
Lay down for the day and went in thinking.The decision was really given, the shit did not go.
The day after, when the light turned on, I went out with the toolbox. Cold as hell. Reef the chairs and the inner engine cover. Noted that the engine could not be wiggle down without tearing off suction and heads. Step 2 was to digg a space in the snow under the car and loosen the drive shaft and gearbox.
An hour later, with ropes, I could drop the engine in the snow, lift up the car and pull out the engine in front.
Then I had to digg out the snow, wide as my trolleys wheels, down behind the house to the basement door.
Lotta came out and held the trolley while I rolled up the engine.
I weighed too little and could barely get the trolley up in driving mode. Then we drove it down the track behind the house with Lotta in front breaking down the hill. Soon it was inside the boiler room. Finally we could relax with a beer!
The renovation is not much to talk about but it was demolished in decimals. Happiness of course when I saw it was a Corvette engine 69-70.
Crank, cylinders and pistons were fine so they just got to take a bath. New oil pump and a little sharper cam were all before the engine was turned. The heads were flat and the valves was cleaned up and grinded.
New Edelbrook suction, 4 gates, distributor, hoocker Hedders and fatter exhaust systems were probably everything.
The engine was put back in reverse order. Lifted it with a steady plank across the car and rope around the engine. One side at a time and in with blocks underneath. When it was a bit up, I pressed planks under the engine and could then tighten the ropes and start over. Once in place, the rest was mounted.
She ran up just as she saw the key, went like a troll and easily burned on the second gear. Never tested top speed as the wide tires and inside furniture vibrated wild already in 180.
Comments